עם עזיבת אהוד ברק את מפלגת העבודה, הפכה המפלגה, לדעת רבים, להיות אטרקטיבית יותר. כעת, סבורים רבים, כי עתה יש לה הזדמנות אמיתית לחזור ולהפוך למפלגה ערכית ומוסרית תחת הכותרת: “עבודה עכשיו – מתגייסים למען ישראל

איש העסקים, אראל מרגלית, קיים היום (ב’) מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב, כשלצידו קבוצה מרשימה של אנשי עסקים, חברה וציבור, ביניהם רות חשין, משה גאון, משה מזרחי, זאב הולצמן ואחרים, ובה קראו לאזרחי ישראל להתפקד למפלגה. המטרה שהציבה לעצמה הקבוצה, היא לגייס שלושים אלף חברים חדשים בתוך שלושה חודשים.

מרגלית, שאינו מתכוון להכריז בשלב הזה על מועמדותו לראשות המפלגה, מטעמי צניעות, לדבריו, טען: “אנחנו לא רואים בקדימה אלטרנטיבה ממשית. קדימה היא לא ימין ולא שמאל. המסקנה שלנו היא שהמדינה זקוקה לעבודה חדשה. עזיבתו של אהוד ברק, והמשבר שהעבודה מצויה בו – נראה לנו כהזדמנות שאולי לא תחזור”.

נשיאת הקרן לירושלים, רות חשין, ציינה כי היא הצטרפה לקבוצה לא מתוך טעמים מפלגתיים אלא מתוך חובה אזרחית. “אני רואה כיצד המדינה הזאת שלנו מתדרדרת לכיוונים רעים”, אמרה. “אני מחפשת תקווה שתעזור לנו להתרומם מהביצה אליה אנו נופלים. אדם כמו אראל מרגלית, שהצליח בעסקיו והוא ערכי, נראה לי כהבטחה. זו חובה של אנשים טובים להצטרף לפוליטיקה כדי לשנות ולהחזיר את המדינה לשפיות שלה”.

“דמוקרטיה חולה”
משה מזרחי, מי שהיה ראש אגף החקירות במשטרה, אמר במהלך מסיבת העיתונאים: “אני והפוליטיקה התחברנו בצומת אחר, ובדיוק בגלל השיקולים ההם אני נמצא פה היום”. בדבריו כיוון מזרחי לצומת שבו נפגשים פוליטיקאים עם המשטרה בחדרי חקירות נוכח גילויי שחיתות מרובים.

“אנחנו בצומת מסוכן במדינת ישראל. אני רוצה לדפוק על השולחן ולצעוק די לליברמניזציה של הממשלה. הגיע הזמן שיקום כוח נאור, נקי ולא נגוע שיכול להוביל את האינטרסים האמיתיים של ישראל”. לדברי מזרחי, “אנחנו מרוסקים מבפנים, ולכן אני פה עם הקבוצה הזו שהיא נקייה ובאה ממקום שבאמת איכפת לו”.

איש העסקים משה גאון אמר כי ישנה סיטואציה קשה בה אנשים בורחים ממעורבות בפוליטיקה ובורחים מהרצון לדעת מה קורה. “זה חייב להיפסק – למען הדמוקרטיה”. לדברי גאון, “אזרחות טובה זה משהו שחייב לבוא מאיתנו, לקחת חלק בתהליכים שמשנים ומעצבים את המדינה”.

“הדוגמא שפוליטיקאים נותנים היום היא מכוערת, של חוסר אכפתיות. לא לחינם יש שחיתות, ולא לחינם יש אטימות ואדישות. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חולה, וכדי שהיא תבריא נדרש מאיתנו להצביע ולהשפיע גם בתהליכים פנימיים”.

הכתבה נכתבה ע”י מיה בנגל ופורסמה באתר NRGמעריב בתאריך ה7.3.

תאריך פרסום:08/03/2011