“התפקדו למפלגת העבודה ויחד נעשה את השינוי”, כך אמר היום ח”כ עמיר פרץ בכינוס של לשכת מפלגת העבודה בבית ברל אל מול אולם מלא מפה לפה. זוהי הפעם הראשונה בה מתכנסת לשכת המפלגה מאז הודעת הפילוג הדרמטית של שר הביטחון אהוד ברק על מנת לדון בביטול החוקה הקודמת וכינון חדשה וכן בהארכת המפקד.

פרץ, מי שכיהן בתפקיד יו”ר המפלגה לפני ברק וייתכן כי יתמודד שוב על התפקיד, קרא לחבריו לשתף פעולה על מנת לשקם את המפלגה: ” בואו נוכיח שכאן נוצרה דרך חדשה לפוליטיקה במדינת ישראל שאנשים מציבים את השירות למען המדינה לפני הנושאים האישיים, אלו נמצאים בידי הקבוצה שעזבה. בזה ניצור את ההבדל”.

בדבריו פנה פרץ אל חבורת הפורשים שהתלוו לברק והקימו את סיעת עצמאות ואמר: “אל תישאו את שם בן גוריון ורבין לשווא. זו פגיעה בקודש וחיללתם את הקודש של הערכים במדינה הזאת”. הוא הוסיף כי המהלך של ברק ” מבוסס על האינטרסים ברמה הנמוכה ביותר”.

“אני רוצה לומר לאזרחי ישראל: אם אתם רוצים לתת תשובה ולומר שישראל רוצה להישאר ערכית ומוסרית, בואו בהמוניכם תתפקדו למפלגה וביחד נעשה את השינוי למדינת ישראל”, סיכם פרץ.

ישיבת מפלגת העבודה
ישיבת מפלגת העבודה

“זו התשובה לאלו שחשבו להכניס לנו”
ח”כ איתן כבל דיבר על עתיד המפלגה ואמר: “נכונה לנו עבודה קשה מאוד. אני מציע לא ליפות את הדברים, לא להקל ראש במשימה שיש לפנינו. שנדע שאחרי היום יש דרך קשה, וכל אחד מהאנשים שיושב כאן יצטרך לוותר על הרבה”.

כבל הזהיר מפני השלכות המאבק עתידי על תפקיד היו”ר: “אני מזהיר את כולנו שמי שיקדש את המאבק על תפקיד היו”ר, נמצא עצמנו שוב במאבק בלתי נגמר. לכן אני אומר: יש תנועה עם עבר מפואר, הווה לוט בערפל, אבל זה בידיים שלנו. אני נשבע לעשות את הכל כדי שזו תהיה תנועה חזקה. אני מצפה גם מכם”.

גם ח”כ בנימין בן אליעזר נשא דברים והביע געגועים לימים אחרים: “יש לי חלום – לחזור לאותו לילה ב- 1992, עת היתה לי הזכות להיות ראש מטה ההסברה של יצחק רבין ז”ל – שבעשר בלילה הודיעו: מהפך. 44 מנדטים למפלגת העבודה”.

בן אליעזר הוסיף: ” לא יודע אם נגיע לכך בשנים הקרובות, אבל הרבה מאוד שנים לא זכיתם לראות את המעמד הזה של שמונה חברים עומדים יחד ומושיטים יד. אם נדע למנף את אותה אווירה שהתחילה בציבור על ידי הפגנת אחדות, כל החזון שדיברו לפניי אכן יתגשם. אני מאמין שהיום אתם בנוכחות האדירה הזו, זו התשובה לאלו שחשבו להכניס לנו הכנסה”.

בן אליעזר סיפר כי הדבר שעשה לו את היום הוא לשמוע את נכדו, סטודנט, שאמר שחבריו הסטודנטים החליטו להתפקד למפלגת העבודה.”זה ביטוי לחלומם של הרבה צעירים במדינת ישראל. אני בטוח בדבר אחד: מפלגת העבודה תחזור חזרה לקדמת הבמה ועוד ישמעו מאיתנו הרבה”.

“אהוד ברק הלך, המבחן – עלינו”
ח”כ אבישי ברוורמן סיפר גם הוא על צעירים המתפקדים בימים האחרונים למפלגה: “מצד אחד צלצלו אלי סטודנטים, צעירים ואמרו יש תקווה למפלגת העבודה ויש הזדמנות לחזור ולהיות תנועת העבודה”.

“יש בין שמונת האנשים כאן המון משקעים ויריבויות וכל התיאטרון הנפלא שנמצא כאן, אם לא יימשך בעבודה משותפת, שהכלל קודם לפרט, המפלגה תהיה קטנה, תצטרף לשמאל הקיצוני”, אמר ברוורמן והוסיף: “לכן המבחן האמיתי היום זה ללכת הביתה, לשבת יחד, לקבל הכל בהסכמה, להוכיח על פני מספר חודשים שאנחנו נאבקים יחד על התהליך המדיני, על כלכלה הוגנת וצודקת, שאחד לא קודם לאחר. אם נעשה יחד – נצליח. אהוד ברק הלך, המבחן עלינו”.

ח”כ דניאל בן סימון אמר: “פתאום לא הבדלתי בין ברק לנתניהו. הציבור הפך את מניית העבודה למנייה מנצחת. לא צריך לראות בזה משבר אלא פתח שיחזיר את מפלגת העבודה למקום שהיא ראויה לו בפוליטיקה הישראלית”

ח”כ יצחק הרצוג: אמר כי לא ראה מחזה כזה שנים. “לא ראינו חדר מלא מפה לפה שנים. אנשים מכל הארץ, מכל קצוות העם”. לדבריו מדובר ב”רגע מבחן גורלי שלנו ושל המפלגה שלנו. ההיסטוריה תשפוט אותנו האם השכלנו לשקם את הבית הזה ולהצעידו לעבר היעד הנכסף”.

“מה שקרה עכשיו זה כמעט נס. הציבור רוצה גם שנכריע על סדר היום הפנימי ושנכריע על הנהגה, וזה האתגר שלנו: לעבוד יחד, לשקם את הבית. אנחנו צריכים להיות מפוכחים פוליטית. ליברמן יכול לחטוף כתב אישום, נתניהו יכול להיתקע, ואנחנו צריכים להיות מוכנים להסתער על המטרה”, סיכם.

תאריך פרסום:25/01/2011