צירות וצירי הוועידה העשירית שלום רב,

הריני להזמינכם לישיבת הוועידה העשירית של מפלגת העבודה. בשל אילוצי השעה, ההצבעה תתקיים באמצעים דיגיטליים.

לאתר ההצבעה (פעיל בשעות ההצבעה בלבד) לחצ.י כאן

ההצבעה תתקיים ביום חמישי, 24.3.2022, בין השעות 12:00 ל-17:30 (שימו לב כי שעות ההצבעה הוארכו).

כל ציר ועידה נדרש לבדוק האם מספר הטלפון שלו מעודכן ברישומי המפלגה בקישור הזה (ככל שהמספר עדכני, יתקבל קוד אימות למספר הטלפון של החבר.ה).

ללא מספר טלפון עדכני לא ניתן יהיה להצביע באמצעות המערכת המקוונת.

—–

צירי ועידה שמתקשים להצביע באמצעות המערכת המקוונת או המוקד הטלפוני יוכלו להצביע, במהלך שעות ההצבעה, באחד מסניפי המפלגה בכתובות אלה:

תל אביב – ברודצקי 15

ירושלים – הלל 23 (קומה 6)

חיפה – מוריה 91

באר שבע – האבות 44

—–

מספר הטלפון של המוקד (בשעות ההצבעה): 03-7793602 | חברים המתקשים להצביע מתבקשים לתעד זאת ולפנות למוקד | נציגת המזכ”ל – עו”ד אליס גולדמן ellisg@gmail.com

שימו לב שייתכנו עיכובים במענה עם תחילת ההצבעה וסיומה ואין להסתמך על אופן הצבעה זה באופן מוחלט. יודגש כי ההצבעה במוקד אינה סופית והיא כפופה לאימות המצביע באמצעות ת”ז או ארבע ספרות אחרונות של האשראי איתו החברה משלם.

בכל מקרה שהוא, ציר.ה המתקשה להצביע מתבקש.ת להגיע לסניפי המפלגה שלעיל ולהצביע שם. בחינת זכאותו תיעשה לאחר תום ההצבעה כך שניתן להצביע באופן חופשי.

—–

סדר יומה של ישיבת הוועידה:

  1. מתן מחסה בישראל לפליטות ופליטים מאוקראינה;
  2. שוויון מגדרי – צירוף חברות מפלגה כצירות הוועידה העשירית;
  3. קביעת מועד נדחה לבחירות למוסדות המפלגה לאחר הגשת מסקנות הוועדה לרה-ארגון במפלגה בראשות עו”ד שולי אשבול;
  4. תיקון חוקת המפלגה ביחס למוסד לבירור עתירות;
  5. הצבעה מחודשת – תיקון חוקה בנושא קיום משאל חברים בעניינים מהותיים;
  6. אישור מינוי חברות וחברים למוסדות המפלגה. רשימת המועמדים תפורסם באתר המפלגה.

צירי הוועידה יתבקשו להצביע בתחילת ההצבעה (בשעתיים הראשונות) ולא לחכות לסופה וזאת על מנת לאפשר הצבעה במוקד הטלפוני או בסניפי המפלגה במקרה של קושי בהליך ההצבעה. מטבע הדברים ייתכנו עיכובים במענה הטלפוני ולכן מומלץ מראש להצביע בסניפי המפלגה לעיל. חבר.ת המפלגה שלא הצליחו להצביע באף אחת מדרכים אלה, מתבקשים להעביר תיעוד (צילומי מסך, הקלטות וכו’) של ניסיון ההצבעה שלהם בכל אחת מאותן דרכים (מקוון, טלפוני ופיסי) ולהעביר למייל זה: mifkad@havoda.org.il עד לשעה 17:00 ביום ההצבעה.

דברי הסבר

סעיף 1 לסדר היום

בשבועות האחרונים, יצאו מיליוני פליטים ופליטות, ילדות וילדים, מאוקראינה, נוכח המלחמה המתרחשת במדינה.
בעקבות חובת הגיוס באוקראינה, הרוב המכריע מקרב הפליטים – הן פליטות, אמהות, סבתות וילדים, שברחו על נפשם מאזור מלחמה בוער, שארזו את כל חייהם במזוודה אחת והשאירו את בני זוגם מאחור.
מדובר בטרגדיה אנושית, בממדים בלתי נתפסים ובמשבר הומניטרי שעוד ידובר רבות, ועל כן חובתנו לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה ולסייע בהצלת פליטות המלחמה ובמתן המענה הראוי.
מי שברח מהמלחמה, לא צריכים לעמוד ולתת דין וחשבון, הם צריכות וצריכים, מקלחת חמה, ארוחה, וקורת גג.
מפלגת העבודה בממשלה כבר דרשה את צמצום הערבות, והובילה לשינוי ביחס לממתינים בנתב”ג, וממשיכה בכל עת לוודא כי מדינת ישראל מקבלת את הפליטות והפליטים בחיבוק, ובצורה הראויה ביותר.
בתמיכה כזו בפליטי מלחמה יהדותה של מדינת ישראל רק מתחזקת.

ועידת מפלגת העבודה העשירית מביעה את אמונה, ותומכת בעמדת חברי וחברות סיעת העבודה בכנסת ובממשלה הפועלים למען הנושא החשוב, ומסמיכים את חברי וחברות הסיעה לפעול בכל דרך, ולבצע את המהלכים הפוליטיים הנדרשים כדי לתת את המחסה הראוי לפליטים ולפליטות מאוקראינה

סעיף 2 לסדר היום:

בהתאם לחוקת מפלגת העבודה הישראלית (תיקון – שוויון מגדרי והתליית הליכי בחירות), התשפ”א – יוני 2021 נקבע עקרון השוויון המגדרי כהוראה חוקתית. בחודש יולי 2021 יצאה המפלגה בקול קורא להגשת מועמדות לתפקיד ציר הוועידה העשירית לחברות המפלגה. זאת, על מנת לשאוף, ככל הניתן לאיזון מגדרי כקבוע בסעיף 210(א)(1א) לחוקת המפלגה. ועידת המפלגה עודנה מצויה בתת-ייצוג של נשים בקרבה ועל כן מתבקשת הוועידה לאשר את צירופן של חברות נוספות בהתאם לרשימה זו.

סעיף 3 לסדר היום:

חוקת המפלגה קובעת כי נדרשים להתקיים הליכי בחירות למוסדות פנימיים ולתפקידים כגון: מרכז המפלגה, לשכת המפלגה (שני מוסדות אלה לא קיימים מזה כעשור) וכן למועצות הסניפים, מחוזות ומזכ”ל המפלגה. בהתאם להחלטת הנהלת המפלגה, הוקמה ועדה לרה-ארגון במפלגה בראשותה של עו”ד שולי אשבול אשר בה חברים היועץ המשפטי למפלגה – עו”ד עמרי שגב, עזמי כעביה, אבנר סטפק, חן אריאלי, חניק מרשק ואפרת שגיא אופיר. לקריאת תיקוני החוקה לחצ/י כאן

סעיף 4 לסדר היום:

בהתאם לדרישת יו”ר המוסד לבירור עתירות, עו”ד גד כרמי, נדרשים תיקוני חוקה על מנת לייעל את עבודת המוסד לבירור עתירות וכן לקבוע עניינים הקשורים לסדרי דין, בטחונות וצורך ניסוח של כתבי בי-דין המוגשים למוסד לבירור עתירות.

סעיף 5 לסדר היום:

ההצעה אושרה ביום 3.2.21 אולם מתקיימת הצבעה חוזרת בעקבות פסק דינו של המוסד לבירור עתירות. משאל חברים קיים עשרות שנים בחוקת המפלגה אך מעולם לא נעשה בכלי זה שימוש. בעקבות הערותיהם של בתי המשפט המחוזי והעליון על יישום המשאל (בסוגיית ביטול הפריימריס) מוצע בזאת לתקן את חוקת המפלגה שמשאל החברים יישאר על כנו כשם שהיה עשרות שנים אך ההחלטה על קיומו תיעשה בהתאם להצעת יו”ר המפלגה ובהתייעצות עם סיעת המפלגה והנהלתה.

סעיף 6 לסדר היום:

מינויים של חברי מוסדות המפלגה טעון את אישורה של הוועידה. למוסדות אלה נדרשים מינויים של בעלי תפקידים על מנת לאפשר את קיומם התקין.

למוסד לבירור עתירות מתבקש מינויים של שמונה דיינות ודיינים (ארבעה מתוכם היו דיינים בעבר).

הדיינים שכיהנו בעבר במוסד:

1) עו”ד ערן גולן – עו”ד גולן הוא בעל משרד עו”ד פרטי הוא מרכז בלשכת עורכי הדין את העתירות מול בג”ץ
2) עו”ד רועי ברזילי – עו”ד ברזילי הוא סגן ראש עיריית רמת גן ולשעבר בעל משרד עו”ד פרטי
3) עו”ד טל שקד – עו”ד שקד הייתה תובעת בפרקליטות מחוז תל אביב פלילי במשך שש שנים
4) ירון קציר – מר קציר היה מבקר פנים של בנק הפועלים

הדיינים החדשים:
1) עו”ד נימי לנגר – עו”ד לנגר הוא נציג חוג גליל מערבי ויו”ר הנהלת קיבוץ גשר הזיו
2) עו”ד יואב הריס – עו”ד הריס הוא בעל משרד עו”ד פרטי ומתמחה במשפט ימי ובליטיגציה אזרחית מקוונת
3) עו”ד מאיה נורי שקד – עו”ד נורי שקד היא חברת מועצת העיר תל אביב ועורכת דין לדיני עבודה
4) עו”ד דן רוזנטל – עו”ד רוזנטל הוא יועץ במשמרת הצעירה של המפלגה, ומתנדב בלשכה המשפטית של האגודה לזכויות להט”ב

המוסד לביקורת

בעקבות סיום תפקידו היו”ר הקודם של המוסד לביקורת, מוצע לאשר את מועמדותו של מר רועי סגמן. קורות החיים מצ”ב.

לקריאת תיקוני החוקה לחצ/י כאן

תאריך פרסום:15/03/2022